Polerowanie auta po zmianie koloru lakieru!

Auto zostało przemalowane w warunkach garażowych więc miało trochę skaz na nowym lakierze. Aby pozbyć się skaz lakierniczych Audi zostało wymatowione.

polerowanie-lakieru

Polerowanie auta odbyło się w trzech etapach. Każdy z etapów ma swoje zastosowanie w pracy co wyjaśniam pokrótce w dalszej części wpisu

  • Pierwszy etapPolerowanie lakieru zacząłem od wyprowadzenia wymatowienia. Do pierwszego etapu potrzebujemy odpowiedniej kombinacji pada polerskiego z pastą polerską. W tym przypadku użyłem mocno ściernej pasty polerskiej i futra polerskiego na maszynie rotacyjnej.
IMG 20210421 161803 edited scaled
IMG 20210413 132614
  • Drugi etap – Kolejnym krokiem było Polerowanie rys po pierwszym etapie, mocno tnąca pasta polerska w połączeniu z futrem polerskim zostawia po sobie rysy które nazywamy hologramy, więc etap drugi jest niezbędny żeby pozbyć się hologramów. W tym etapie użyłem maszyny typu dual action, na średnio twardej gąbce wraz z pastą polerską średnio ścierną.
polerowanie-auta
  • Trzeci etap – w trzecim podejściu wyciągamy głębię lakieru co daje bardzo efektowny połysk i uwydatnia ziarno metaliczne zawarte w lakierze. Do uzyskania ładnego wykończenia lakieru użyłem maszyny dual action na takim samym padzie polerskim jak w etapie pierwszym ale zmieniłem pastę polerską na pastę wykańczającą o bardzo małej gradacji ściernej.
IMG 20210413 143904
IMG 20210413 173445

Kolor dachu został zmieniony folią 3M Gloss Black 2080.

Nigdy nie używamy folii z nieznanego źródła żeby przypadkiem nie stracić na jakości folii. Zawsze lepiej jest zastosować materiał znanych marek np. 3M, dzięki temu mamy pewność trwałości materiału i gwarancję producenta.

Na koniec zabezpieczenie woskiem syntetycznym od Soft99 Fusso Coat 12 Months!